מהם האבחונים הקבילים באוניברסיטה?
סטודנטים המבקשים התאמות לימודיות בגין לקויות למידה ו/או הפרעת קשב מחויבים להציג אבחון שנערך באמצעות מערכת תפקודי למידה (מת"ל) על ידי מוסדות המורשים לעבוד עם מערכת זו או אבחון דידקטי מקיף ועדכני שנערך במהלך חמש השנים האחרונות וקובע בבירור אבחנה של לקות למידה או הפרעת קשב. האבחון צריך לכלול הערכת מצבו הקוגניטיבי של הסטודנט בתחומי הלמידה והמנגנונים העומדים בבסיסם: קריאה, כתיבה, קשב, זיכרון, אנגלית וחשבון. כמו כן, חשוב שהאבחון יבוצע תוך שימוש בכלי אבחון תקפים ומתוקננים בהתאם לגיל המאובחן ויכלול נספח ובו ציוני גלם ומדדים בהשוואה לנורמה, תוך נימוק המסקנות וההמלצות.
ההחלטה בדבר ההתאמות שיאושרו הינה בהתאם לנהלי היחידה ולמקובל בה
אבחון לסטודנטים שאינם עומדים בקריטריונים לאבחון באמצעות מערכת המת"ל
יועבר אבחון ביה"ל, הבודק מספר יכולות: קריאה, כתיבה, חשבון וקשב וכן את הכישורים האקדמיים. האבחונים נערכים בשפות עברית וערבית. סטודנט ששפת אימו אינה עברית מחוייב לעבור גם אבחון בעברית.
לאור תוצאות האבחון יוחלט האם ולאילו התאמות לימודיות זכאי הסטודנט וכן יוצע מערך תמיכה לאורך כל שנות הלימודים לתואר.